شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۳:۵۶:۲۴

اعطای 500 میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی

باشگاه خبری فراساحل: نشست هم‌اندیشی خطوط کشتیرانی با هدف معرفی پتانسیل‌های بندر چابهار، ترغیب شرکت‌های کشتیرانی، تلاش برای جذب بیشتر خطوط کشتیرانی بین‌المللی و منطقه‌ای و بررسی راهکارهای اجرایی جهت برقراری خط کشتیرانی بین چابهار و بنادر منطقه برگزار شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، در ابتدای نشست مهندس سیاوش رضوانی ضمن برشمردن مزایای بندر چابهار و تشریح وضعیت طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و رشد تخلیه و بارگیری در ده ماهه نخست امسال افزود: خوشبختانه با حمایت دولت و نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به بندر چابهار در ده ماهه نخست امسال دو میلیون تن کالا تخلیه و بارگیری شد که از این میزان 36 هزار و 901  TEUکانتینر بوده است. مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان گفت: میزان پیشرفت فیزیکی طرح و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار 60 درصد است و اقدامات انجام شده در طرح توسعه هزار و 2741 متر اسکله تا سطح آب 470 متر تا سطح عرشه، 80 هکتار استیصال اراضی و 80 هزار مترمکعب عملیات لایروبی و 12 هزار تحکیم بستر انجام شده است.


در ادامه مدیرعامل شرکت کشتیرانی والفجر در این نشست اظهارداشت: چابهار زمینه هاب شدن منطقه را دارد و بنده به عنوان مدیر شرکت والفجر پیشنهاد می‌کنم باید به چابهار با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد بنگریم یعنی به موضوعاتی از قبیل روان‌سازی پذیرش سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری توجه شود زیرا معتقدم هر بندری نسخه خاص خود را می‌طلبد. ابراهیم عزیز آبادی افزود: به عنوان شرکت کشتیرانی والفجر رسالت ما در حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان خدمات به صورت فیدرینگ است و شرکت کشتیرانی والفجر در حال حاضر 10 هزار TEU پتانسیل برای عملیات فیدرینگ در منطقه را دارد و امیدواریم این ظرفیت تا سال 97 پنجاه درصد توسعه پیدا کند. وی اظهار داشت: ما اقداماتی برای بندر چابهار ازجمله راه‌اندازی خطوط مسافربری بین پاکستان و ایران در نظر داریم که در این مورد نشست‌هایی با وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت انجام داده‌ایم و به یک‌سری نتایجی رسیده‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر این اقدام عملیاتی شود.


مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی نیز در این نشست گفت: در 7 ماهه نخست امسال واردات ما به صورت کالاهای فله و اکثرا مواد غذایی و مواد شیمیایی بوده است. محمد رضا قادری گفت: طبق آمار گمرکات کشور سالانه حدود دوازده میلیون تن مصرف گندم در کشور داریم که در سال گذشته فقط 7 میلیون تن آن را در داخل کشور تامین کردیم و بقیه گندم به صورت وارداتی بوده است. وی با بیان اینکه بندر چابهار بهترین نقطه برای صادرات معادن به افغانستان برای صدور به هند می‌تواند باشد گفت: کشور ما سالانه 3 میلیون آورده به صادرات کشور هند دارد لذا بندر چابهار می‌تواند مهمترین بندر برای پایانه صادراتی برای کشورهای هند و چین باشد. در ادامه این نشست دکتر جهاندیده معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی نیز با بیان اینکه در ادوار گذشته به چابهار توجه چندانی نشده است گفت: خوشبختانه در چند ساله اخیر سازمان بنادر برای توسعه محور شرق که کلید آن بندر چابهار هست مصمم شده تا از منابع داخلی ، خصوصی و خارجی سیمای چابهار را از لحاظ دریایی دگرگون سازد و ما از بخش‌های خصوصی و دست اندرکاران حمل و نقل کشور تقاضا داریم به این قسمت از کشور که می‌تواند موتور محرک توسعه کشور باشد توجه داشته باشند و سازمان بنادر و دریانوردی هم از هرگونه حمایتی برای توسعه بخش دریایی دریغ نمی‌ورزد.


معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مدیرعامل سازمان بنادر و وزیر راه و شهرسازی معتقدند سازمان بنادر در بحث حمل و نقل دریایی و سواحل باید نقش رهبری را ایفا کند تا بتواند موضوعات حاکمیتی را اجرا کند. وی افزود : رویکرد سازمان بنادر رویکرد خصوصی محور است و معتقد است مردم خود باید دست اندرکار باشند. دکترعلی جهاندیده تصریح کرد : علارغم اینکه سازمان بنادر یک سازمان درآمد وهزینه است از سال 82 تاکنون پانصد میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی پرداخت کرده است که از این میزان هشتاد میلیارد تومان یارانه از منابع داخلی سازمان است. دکتر جهاندیده گفت : حمایت از بخش‌های خصوصی سرلوحه سازمان بنادر است و امضا قرارداد 6 هزار میلیارد تومانی با بخش‌های غیردولتی خود بیانگر این موضوع است. وی اظهار داشت: ما از سال آینده برای رقابت در سطح بنادر و صاحبان کالا اقداماتی را در دست اجرا داریم که بیشتر به موضوعات انعطاف پذیری تعرفه‌ها و شیوه‌های اجرای آن تاکید دارد که این امر رونق حمل و نقل را به همراه دارد. دکتر جهاندیده گفت: امروزه در دنیا تجارتی موفق است که زمینه برد برد در آن مطرح باشد و چنانچه به چابهار توجه نکنیم فرصت‌سوزی کرده‌ایم .


وی با بیان اینکه این سازمان بنادرسرمایه‌گذاران را شریک تجاری خود می‌داند گفت : سازمان بنادر و دریانوردی در بخش گردشگری از هر طرح دریایی حمایت می‌کند و هر کسی بخواهد شناوری بخرد و قدمی در بخش گردشگری دریایی بر دارد وام بدون بهره به آنها اختصاص می‌دهد. وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین باید بدانند اگر بخواهیم چابهار را توسعه دهیم باید تکالیف انباشتی که در سال‌های گذشته بوده به فعلیت برسند و سازمان بنادر باتوجه به مشکلات مالی از توسعه بندر چابهار غافل نبوده و نوید را برای کلیه خطوط کشتیرانی و مردم منطقه و تجار و بازرگانان علی‌الخصوص تجار افغانستان می‌دهد که در دهه مبارک فجر اسکله 5 شهید بهشتی چابهار با لایروبی انجام شده عمق پای اسکله که به 14 رسیده است افتتاح شود که با افتتاح آن قابلیت پذیرش و پهلودهی کشتی‌های بالای 70 هزار تن در بندر چابهار فراهم می‌شود. معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد:با این اقدام کشتی‌ها به صورت مستقیم از سراسر نقاط دنیا می‌توانند در بندر چابهار پهلو بگیرند چرا که پیش از این کشتی‌ها در بنادر خلیج‌فارس و بندرعباس سبک‌سازی می‌شد وسپس کالاها به چابهار انتقال پیدا می‌کرد.



  کد خبر : 430
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :